SPro Ultimate Weight Management

SPro Ultimate Weight Management

Friday, June 20, 2014

JOM DIET CARA SAYA !!!

Apa khabar semua.. maaf buat semua tertunggu2 nak update cara diet sy sehingga membuatkan saya kembali seperti sekarang. boleh tgk pic sebelum n selepas dlm album Facebook saya. (wlupun blum sampai berat ideal lg, otw ..chaiyok!)

mak ai.. klu badan dah naik susah tul nak turun.. disember 2010, tetiba rasa nak timbang. ha.....!! 62kg! GILA GEMUK!!!!!!!! Sejarah nih! mcm2 produk dah try, xsedap pun abis ku telan..nak kurus punya pasai. tu ok lg.. yg x ok-nya takleh mkn nasik.. ulang ke tandas xpayah ckp la dik oiiiii.. xkurus2 pun.. yg kurus poket hubby i. :p

mcm2 dah cuba last skali bertemu jodoh dengan SPRO (DULU NAMA SP) ni.. apsal semua org cepat sgt turun nih? dengan tak perlu diet beria-ia. risau pulak... selidik punya selidik ooo produk ni boleh meningkatkan kadar metabolisma badan..maksudnya lemak badan kita sentiasa dibakar walaupun kita pasif. klu tambah ngan senaman sket depan tv uih.. lg cepat la dia bakar. kandungan dia pun dr epal hijau n biji anggur, aloe vera n.. (sila baca kandungan SPRO  di bawah)
so sy pun try la.. bli sekotak rugi . trus bli 3 kotak. dalam masa yg sama sy terjumpa kaedah diet kalori... kita blh mkn nasi tp dlm had kalori yg kita boleh ambil sahaja..saya gabungkan kedua-duanya. contoh:-

Cadangan Pengambilan Kalori dewasa -umur - kalori (tenaga)

lelaki Aktif-(20-39 tahun) - 2,530 cal
sederhana -(40-49)- 2,400 cal
berat bdan (50-60) 2,280 cal
antara 50 - 60 kg - 2,020 cal

perempuan
Aktif-(0-39 tahun)- 2,000 cal
Sederhana -(40-490) 1,900 cal
Berat badan 50-60 kg -1,800 cal
antara 50- 60 kg -1,600 cal

so kat sini sy nak jd 50 kg, maksudnya badan sy perlukan 1600 cal saja sehari.
nak bg dia bakar lemak cepat sy hanya ambil 1000 cal sahaja sehari. menu makan saya untuk 2 minggu pertama diet kalori + SHAPE PLUS.

sarapan:
instant cafe =90 cal
2 keping roti wholemeal= 140 cal (roti putih diharamkan)
jumlah: 230

mkn tghari:

nasi 1/4 pinggan=dalam 100 cal
( sy tukar kepada beras tanpa kanji cth herba ponni taj mahal)
ikan bakar seekor sahaja +air asam= -+ 150 cal
jumlah 250 cal

minum petang: instant cafe a.ka ketagih(hehehe)=90 cal
biskut jacob had 7 keping sahaja ikut kalori = -+ 137 cal
jumlah 227 cal

mkn malam (sebelum kul 7 pm) nasi 1/4 pinggan = 100 cal
sup ikan seekor + sayur = -+ 150 cal
Jumlah 250 cal

Jumlah keseluruhan: 957 calori untuk hari ni. lagi 643 calori badan kita akan bakar lemak menjadikan tenaga.

petang:
sambil tgk drama Seribu kali Cinta saya buar senaman/ regangan sket 30 min.

P/S: MINUM SPRO WAJIB HABISKAN 3 LITER AIR MASAK SUPAYA BADAN MUDAH BAKAR LEMAK, BAGI YANG MASIH MENYUSUKAN PERLU HABISKAN 4 LITER AIR MASAK DAN BANYAK MINUM SUSU UNTUK MENGELAKKAN SUSU BERKURANGAN.


*sebarang pertanyaan boleh PM msg kat FB. atau kol/sms kpd saya. esok saya akan update nota senarai kalori untuk segala jenis makanan MALAYSIA. 

2 comments:

  1. Kata makan je apa yg kita nak biar shape plus n eve fiber akan buat kerja...sama lah juga klw kita gi slimming centre and berdiet mcm diatas. Saya mmg kaki nescafe/coffee...kebanyakan product even gi slimming centre disuruh jgn minum kafin, adakah product ini sama juga tak akan berkesan kalau ambil kafin berlebihan?

    ReplyDelete
  2. wah sgt membantu sbb saya tgh survey pasal SP dan ef ni. hubby nak minum. tapi kalau dalam pantang boleh amalkan SP dan Ef tak?
    jom la jalan2 blog saya http://www.prettyraudhah.com

    ReplyDelete